صفحه1 از3
گزارش برگزاری هفتمین همایش « ارتقاء کیفیت آموزش با رویکرد سنجش و ارزشیابی »
بسمه تعالی
انجمن علمی آموزشی معلمان فیزیک شهر تهران هفتمین همایش خود را با عنوان ارتقا ء کیفیت آموزش با رویکرد سنجش و ارزشیابی در روز پنجشنبه 14 دیماه 1402 ساعت 8 الی 16 بصورت ارائه سخنرانی ، ارائه مقاله (ارائه مقالات به صورت شفاهی و پوستر) و کارگاه آزمایشگاهی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و موسسه نوآوری لیزر یکتا ایرانیان در مدرسه دارالفنون بر گزار کرد .
همایش در ساعت 8 صبح با پذیرش و بازدید از مقالاتی که به صورت پوستر پذیرفته شده بود ، شروع شد.
![](/images/Screenshot-2024-01-16-235012.png)
ساعت 9:10با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی و با عرض خیرمقدم توسط مجری همایش به طور رسمی آغاز شد . ابتدا پیام دبیر و رئیس انجمن علمی آموزشی معلمان فیزیک شهر تهران خانم مرضیه عصمتی توسط نایب رئیس انجمن جناب آقای نصراله افاضل قرائت شد.در این پیام دبیر همایش با اشاره به اهمیت و اثرگذاری دو مفهوم سنجش و ارزشیابی در آموزش ، به تشریح سیاست انجمن در انتخاب رویکرد همایش و فعالیت های درنظر گرفته در این همایش پرداختند و از شرکت کنندگان و حامیان برگزاری این همایش وهمچنین از سرکار خانم بهیه مهاجری( نماینده اداره کل آپ ) تشکرو قدردانی نمودند.
سپس گزارش کمیته علمی توسط دبیر کمیته سرکار خانم دکتر اشرف السادات شکرباغانی ارائه شد . در این گزارش ایشان با معرفی و تقدیر ازاعضای کمیته علمی به توضیح فعالیت های این کمیته و تعداد مقالات ارسالی ، چگونگی داوری و انتخاب مقالات بصورت سخنرانی و پوستراشاره کردند. همچنین بیان کردند که مقاله های پذیرفته شده درسیویلیکا نمایه خواهد شد.
![](/images/Screenshot-2024-01-15-094722.png)
در ادامه با دعوت از جناب آقای نصراله افاضل به عنوان رئیس جلسه سخنرانی ها شروع شد .
اولین سخنران مدعو جناب آقای دکتر محسن زارعی رئیس مرکزارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش بودند که جناب آقای دکتر فرخ طبری رئیس اداره آزمون ها و مدیر روابط عمومی مرکزسنجش و تضمین کیفیت نظام به نیابت از ایشان در باره هدف وسیاست ها ی این مرکز از برگزاری امتحانات به صورت نهایی مطالب مفید وقابل توجهی را بیان کردند.
![](/images/DSCN1669-Copy.JPG)
ایشان توصیه ها و رهنمودهای لازم را به منظور توجه دبیران برای تدریس براساس کتاب درسی، توجه به سطوح یادگیری و سوالات مفهومی بیان کردند و به سوالات بعضی از همکاران نیز پاسخ دادند.