به نام او که ازلی و ابدی است

امروز 12 دیماه 1398 شاهد برگزاری چهارمین همایش ملی ارتقای کیفیت آموزش با رویکرد مهارت های زندگی هستیم. این همایش از مرداد98 شروع به همفکری و فراخوان نمود. کمیته علمی با همکاران بنام و فرهیخته در امر آموزش به ویژه آموزش فیزیک، تشکیل گردید و طی چند جلسه محورهای همایش تعیین و نهایی شد. و در کمیته علمی اینجانب که بارها در خدمت شما دوستان گرامی و بزرگواران، حاضر بوده ام برای بار دیگر به عنوان دبیر علمی همایش انتخاب شدم. هرچند من هم همانند قطره آبی که در میان دریا به جریان آب و امواج مبدل می شود در کنار شما عزیزان و بزرگ اندیشان جامعه مان معنا خواهم یافت و انجام وظیفه می کنم.

از چهار سال قبل کمیته برگزاری کنفرانسهای انجمن علمی آموزشی شهر تهران تصمیم به برگزاری سالانه با عنوان ارتقای کیفیت آموزش نمود که هر سال با رویکردی جدید مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. و امسال رویکرد همایش، مهارتهای زندگی انتخاب شد.

در ابتدا مهارتهای زندگی را به سادگی می توان تعریف کرد. مهارت های زندگی یعنی مهارت هایی که به ما برای زندگی بهتر کمک می‌کنند. با این حال همانطور که می توانید حدس بزنید اجماع و اتفاق نظر قطعی در مورد فهرست مهارت های زندگی و اینکه چه چیزهایی را به عنوان مهارت زندگی می توان در نظر داشت و یادگیری آن را توجیه کرد وجود ندارد.

این همایش در ارتباط با مهارت های زندگی به جستجوگری می پردازد و قصد آن را دارد تا درباره چگونگی ارتقای کیفیت آموزش با رویکرد مهارت های زندگی سخن بگوید. و مطالب موجود را به نقد و گفتگو بکشاند.

پس از اعلام فراخوان، از دور و نزدیک مقالات متعددی به کمیته علمی همایش رسید. که همگی مورد داوری توسط دو داور قرار گرفت و درصورت عدم هماهنگی بین نظر دو داور، داور سوم نیز مقاله را مورد داوری قرار دادند و در نهایت 12 مقاله برگزیده شد و از بین این مقاله ها 2 مقاله را برای ارائه بشکل سخنرانی پذیرفتند که امروز شاهد ارائه این سخنرانیها خواهیم بود. هر 12 مقاله مقالات با ارزشی بودند اما بعلت نبود وقت مابقی مقالات بصورت پوستر ارائه می شوند و سعی خواهد شد تا این 12مقاله را در مجموعه مقالات در سایت انجمن علمی آموزشی معلمان فیزیک شهر تهران قرار گیرند و قابل بهره برداری باشند.

امسال انجمن علمی آموزشی معلمان فیزیک شهر تهران در نهایت خوشوقتی اعلام می نماید که چهارمین همایش ملی ارتقای کیفیت آموزش با رویکرد مهارت های زندگی با همکاری سه انجمن علمی آموزشی معلمان ریاضی، جغرافیا و زیست شناسی شهر تهران برگزار می گردد.

در اینجا از حضور گرم شما عزیزان تشکر و قدردانی می نمایم و امیدوارم همانند سالهای قبل از کنفرانسی که در حال برگزاری است کمال رضایت را داشته باشید.

با تشکر از حضور گرمتان در این روزهای سرد زمستانی و در اولین روزهای سال 2020میلادی و همچنین تبریک به هموطنان مسیحی کشورمان

دبیرعلمی همایش: دکتر اشرف السادات شکرباغانی

دانشیار سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و عضو اصلی انجمن علمی آموزشی معلمان فیزیک شهر تهران و بازرس علی البدل اتحادیه معلمان فیزیک کشور

 مقالات همایش دی ماه 1398 انجمن معلمان فیزیک شهر تهران

 

  • فن آموز
  • انجمن فیزیک